Jij als C.C.O. in de board
Het roer gaat om!
Het roer gaat om!
Een commercieel directeur in de board, we zouden er eerder van opkijken wanneer die ontbreekt. Een marketing directeur in de board is al iets minder vanzelfsprekend. Maar een Chief Customer Officer komt echt zelden voor. Bijzonder toch dat het klantenbelang geen doorslaggevende rol krijgt bij beslissingen op het hoogste niveau.
Dan kunnen we twee dingen doen. We kunnen gaan dromen. Wat doet een C.C.O. eigenlijk? Hoe zou je het zélf aanpakken als je morgen deze stoel aangeboden krijgt in jouw eigen organisatie? Wat zou de impact zijn op de diverse aspecten van de organisatie wanneer de stem van de klant helder klinkt in de boardroom? Wat zou die klant daar zélf van merken?
Maar we kunnen ook met de voeten op de grond blijven. Hoe kan de toegevoegde waarde van een C.C.O. nagestreefd worden zónder dat de board uitgebreid wordt?
In deze Yellow Cats sessie gaan we met beide invalshoeken aan de slag.