Met de Yellow Cats op klantwaarde expeditie
Hoe krijg je een plek in het hoofd en hart van je klant?
Hoe krijg je een plek in het hoofd en hart van je klant?
Barbara van de Distelseheyde heeft het tijdig zien aankomen. Ze heeft het oorspronkelijke aanbod uitgebouwd tot een ware propositie. Met opties om te verduurzamen, met data slimmer te worden, met upgrades luxer, met service gemakkelijker… Maar haar ervaring is dat zij ontzettend veel moeite heeft om voor al deze extra’s een meerprijs te vragen die de kosten overstijgt.
Hoe ga je hiermee om? Hoe kan je ontdekken waar en hoe je waarde levert voor jouw klant en gebruiker? En, hoe kunnen we dit communiceren? Niet alleen in termen van geld. Maar ook door concreet te maken hoe je bijdraagt aan de operaties van de klant, de relatie, de positie van de klant in de markt… Dit wordt de zoektocht in deze Yellow Cats bijeenkomst, waar drie Yellow Cats hun case inbrengen, toelichten en waarna we aan de slag gaan.
Duurzame groei draait om het leveren van de voor de klant meest relevante waarde. Maar hoe ontdek je wat van waarde is voor jouw klant? Zeker in een complexe DMU is dit niet altijd eenduidig. Veel markten bewegen zich richting commodity’s. Onze reflex is onderscheidend vermogen te creëren door additionele diensten en features aan te bieden; we ‘duwen’ ze erin! We maken de propositie duurzamer, met data slimmer, met upgrades luxer, met service gemakkelijker.
Maar het is de vraag of de klant op al deze extra’ s wacht; misschien verliezen we zelfs wel uit het oog waar het werkelijk om gaat en bereiken we zelfs het tegenovergestelde bereiken, met zo veel extra’s moet je wel duur zijn. Maar waarmee maak je nu echt een klantrelevant verschil? Welke waarde realiseer je voor jouw klanten? En zeker zo belangrijk: hoe zorg je ervoor dat de klant dit ook weet, ervaart en wil doorvertellen? Hoe zorg je ervoor dat de waarde van geleverde diensten gezien wordt en gebruik je dit om je klantrelatie verder uit te bouwen. Tijdens deze Yellow Cats werksessie draait het om het analyseren, specificeren en communiceren van klantwaarde.