Stories that transform audiences
Maak de ultieme TED Talk
Maak de ultieme TED Talk
In verhalen kun je jezelf verliezen. Je wordt onderdeel van het verhaal. Je maakt geen koppeling meer met eerdere ervaringen. Je neemt de inhoud voor lief, wordt er emotioneel door geraakt. Het kan zo ver gaan dat je getransporteerd wordt, je komt er anders uit. Het is net alsof je een grote buitenlandse reis hebt gemaakt en na terugkomst alles wat je hier in Nederland hebt weer anders waardeert en relativeert.
Stories zijn er niet alleen in de wereld van kinderen, van jongeren die na hun studie een wereldreis maken... Ze bestaan ook in het bedrijfsleven. Al decennia lang laten we ons meevoeren met hypes over e-commerce, e-business, social media, big data en artificial intelligence…. Elke keer overschatten we op het hoogtepunt van de hype weer de effecten…
In deze Yellow Cats sessie gaan we aan de slag
Wat maakt een verhaal een verhaal en waarom werkt het zo goed om een boodschap meer kracht bij te zetten en je toehoorders tot actie te bewegen? We verkennen wat de kenmerken van succesvolle TED Talks zijn, waarin standaard ook story elementen zijn verwerkt. Tevens gaan we werken met een eigen verhaal. Hoe vorm en vertel je een betekenisvol verhaal?
Titia Wolf begeleidt ons in een aantal stappen bij het maken van een persoonlijk verhaal door een helder beeld te schetsen, het effect (emotie en inzicht) daarvan te duiden zodat een duidelijke betekenisvolle boodschap (BEB) is over te brengen.
Met een goed verhaal, goed verteld, op het goede moment, krijg je jouw publiek gegarandeerd mee in jouw visie en innovatietocht.
Tevens staan we stil bij de ervaringen van Ines Verburgh bij Transavia met storytelling.