Met de Yellow Cats op klantwaarde expeditie bij Nyenrode
Hoe krijg je een plek in het hoofd en hart van je klant?
Hoe krijg je een plek in het hoofd en hart van je klant?
Barbara van de Distelseheyde heeft het tijdig zien aankomen. Ze heeft het oorspronkelijke aanbod uitgebouwd tot een ware propositie. Met opties om te verduurzamen, met data slimmer te worden, met upgrades luxer, met service gemakkelijker… Maar haar ervaring is dat zij ontzettend veel moeite heeft om voor al deze extra’s een meerprijs te vragen die de kosten overstijgt.
Hoe ga je hiermee om? Hoe kan je ontdekken waar en hoe je waarde levert voor jouw klant en gebruiker? En, hoe kunnen we dit communiceren? Niet alleen in termen van geld. Maar ook door concreet te maken hoe je bijdraagt aan de operaties van de klant, de relatie, de positie van de klant in de markt… Dit werd de zoektocht in deze Yellow Cats bijeenkomst, waar drie Yellow Cats hun case hebben ingebracht, toegelicht en waarna we aan de slag gingen.
Hoe zorg je ervoor dat de waarde van geleverde diensten gezien wordt en gebruik je dit om je klantrelatie verder uit te bouwen. Tijdens deze Yellow Cats werksessie draaide het om het analyseren, specificeren en communiceren van klantwaarde.
Hieronder kun je de presentatie, het verslag en een voorbeeld downloaden:
Presentatie Reinier Willemsen
Verslag n.a.v. de bijeenkomst door Ed Peelen
Voorbeeld uitwerking
Boek waarnaar Reinier o.a. naar verwees, was: Thinking Fast and Slow van Daniel Kahneman
Op YouTube zijn ook diverse interessante lezingen te vinden van prof. dr. Kahneman.
Bijvoorbeeld: