Effectieve marketing voor een duurzame samenleving (online)

Voor iedereen die een deel van de oplossing wil zijn

Steeds meer mensen kijken naar bedrijven voor oplossingen rondom de klimaatcrisis, verduurzaming en maatschappelijke problemen. De overheid handelt te langzaam en volgt een te slingerende koers. Maar liefst 83% van de Belgen wil dat bedrijven de leiding nemen in de klimaattransitie en 78% bij maatschappelijke problemen. Bedrijven wordt gevraagd om deel te zijn van de oplossing. Maar hoe doe je dat? En als je echt naar eer en geweten producten aanbiedt en initiatieven neemt om bij te dragen, hoe zorg je er dan voor dat jouw klanten deze impact ook zien, geloven en belonen.

Uit onderzoek blijkt dat weinig bedrijven ervan uit kunnen gaan dat consumenten geloven in hun goede intenties en initiatieven. Gemiddeld wordt maar 10% van de campagnes voor een duurzaam product of onderneming als geloofwaardig gezien. Dus maar liefst 90% procent wordt beoordeeld als greenwashing! 

In deze sessie leer je hoe je vertrouwen bouwt en uit de valkuil van greenwashing blijft. We leren werken met de vijf drijvers voor geloofwaardig ondernemen in een duurzame samenleving. En we onderzoeken hoe we de barrières doorbreken tussen goede intenties en gewenst gedrag.

Onmisbare kennis voor iedereen die echt het verschil wil maken!

Download de uitnodiging

Effectieve marketing voor een duurzame samenleving


DATUM & TIJD

10 oktober 2024, 15.30 - 17.30 uur.

SPREKER
Wim Vermeulen, director of strategy and sustainability bij Bubka en auteur van het boek Speak Up Now, winnaar van de PIM Bewustmaker 2023.

LOCATIE
Online via Teams.